3 Ağustos 2013 Cumartesi

mutfaktan : kolay börek

merhabalar..
 
geçen gün süt almıştım ne güzel yoğurt mayalayacaktım..
ama ben sütü kaynatıp annemden yoğurt mayası getirene kadar
malum sıcak ekşitmiş benim sütümü!!
 
aaa hiç döker miyim sütü..
hemen koydum ocağın üstüne içerisine yarımdan az limon sıktım bir tatlı kaşığı da tuz attım.. 
ohh mis gibi lorum dakikalar içerisinde hazır..
 
hemen bugün öğlen gezmesi dönüşü aldım yufkalarımı..
başladım anneannemin kolay böreğini yapmaya..
 
öncelikle içimi hazırladım: lor, dereotu, maydanoz, nane ve biraz da karabiber ile..
 
 
sıvıyağ ve süt ile hazırladığım karışım ile ikiye böldüğüm yufkamı güzelce ıslatıyorum..
 
 
hazırladığım içi güzelce yufkama seriyorum..
 
 
ve başlıyorum kısa kenar boyunca yuvarlamaya..
3 yufka kullanıyorum 6 rulo oluyor ve fırın tepsime tam sığıyor.. 

 
üzerine ise 1 yumurtanın tümü ile yaklaşık 4 - 5 kaşık yoğurttan harç hazırlıyorum..

 
böreğimin üzerine kaşığın tersi yardımıyla yaydırıyorum..

 
ve muhakkak pişirmeden önce böreğimi kesiyorum..
250 derecede yaklaşık 20 - 25 dk pişiriyorum..

 
işte anneannemin enfes kolay böreği..

 
hazırlığı 20 dk, pişmesi 20 dk sonuçta emin olun mükemmel..
insan daha ne ister..
 herkese afiyet olsun..
 
 
Sevgilerimle; İdil..
 
 
 
 

Hiç yorum yok: