25 Ocak 2013 Cuma

neler mi hazırladık doğum günümüze??

    patatesli börek..

   
      öncelikle böreğimizin içi için haşladığım patatesleri soğanla birlikte kavurdum, tuz karabiber ve kimyon katıp şöyle bir karıştırdım.. ilk yufkayı masaya serip üzerine süt ve eritilmiş margarin sürdüm ve ikinci yufkayı serdim. yufkaları 12 parçaya böldüm içine harcını koyup kalın rulolar halinde sardım..
      eğer böreği bir gece önceden sarar ve buzlukta bekletirseniz çıtır çıtır oluyorlar..
      buzluktan çıkardığım böreklerimin üstüne yumurta sarısı sürdüm biraz da susam serpip 250 derece de kızarıncaya kadar pişirdim..


   siyah beyaz trufflar..                                                                                                          

      bir tencere içerisinde 7 kaşık irmik, 7 kaşık şeker, 1 pk vanilya ve 3 su bardağı sütten bir muhallebi pişirdim. sürekli karıştırarak soğumasını sağladım ki bu kısım biraz meşakatli oluyor.. eğer karıştırmazsanız da üzeri kabuk tutuyor ki bu hiç hoş olmuyor.. muhallebi biraz soğuyunca içerisine 1 pk kremşantiyi toz halinde döktüm ve karıştırmaya devam ettim.. muhallebi iyice soğuyunca da ceviz büyüklüğünde toplar yuvarladım, kimisini hindistan cevizine kimisini de kakaoya buladım.. buzdolabında birkaç saat dinlendirdim..


    mercimekli köfte..

 
      2 su bardağı kırmızı mercimeği 4 su bardağı suda      haşladım.. haşlanan mercimeklerin içerisine 1,5 su bardağı ince bulgur koydum biraz tuz ekledim ve kabarması için kenara bıraktım.. 2 adet soğanı ince ince kıydım sıvıyağda biraz kavurup 2 yemek kaşığı salça ekledim.. kabaran mercimek ve bulgurların yanına kavurduğum soğanları, kimyonu, karabiberi, kıydığım yarım demet maydanozu ve arzu ettiğimce limon suyunu ekleyip güzelce bir yoğurdum..
      sağolsun şekillendirme konusunda yavrukuşum ezgişim imdadıma yetişti.. ellerine sağlık nar çiçeğim..

Hiç yorum yok: