29 Ocak 2013 Salı

fırında çıtır hamsi..

          çok şanslı bir yerde oturuyorum doğrusu.. salı, çarşamba ve pazar günleri evimizin yakınına semt pazarları kuruluyor.. bunun için aman pazar gününü kaçırdım telaşı olmuyor pek bende.. birine muhakkak denk geliyorum..
          geçen çarşamba günü yine oğluşumla pazara gittik.. benim hem oğlum hem en yakın arkadaşım Doğu.. markete, pazara, alış verişe, gezmeye hep birlikte gidiyoruz hemde çok büyük bir keyifle..
          pazardan tazecik sebzelerimizi, meyvelerimizi almış dönüyorduk ki hamsilere takıldı gözümüz.. akşama yemek yapmamıza rağmen Doğu'yla hamsi isteğimize karşı koyamadık..


          eve gelip balıkların kılçıklarını hemen temizledim.. balıkları yıkadıktan sonra suları süzülsün diye süzgeç içerisine tuzlayıp bıraktım.. genişçe bir tabağın içerisine galeta unu koydum suları süzülen balıkları iç içe gelecek şekilde birleştirdim galeta ununa da buladıktan sonra yağlı kağıt serdiğim tepsiye dizdim.. balıkların üzerine 1-2 yemek kaşığı zeytinyağı gezdirdikten sonra fırında pişirdim.. Doğu'cuğuma çerez gibi oldular çıtır çıtır..
          tabi balık yanında ne ister yeşil yeşil salata..

 
          herkese afiyet olsun..

Hiç yorum yok: