13 Ocak 2013 Pazar

bahçelerde börülce..

          bahçelerde börülce, oynar gelin görümce :)) gerçi bana hiç nasip olmadı ama görümcemle göbek atması!! neyse..
          kışın bakliyat pişirmeyi çok seviyorum.. kuru börülceyi çokça tercih ediyorum ailece çok seviyoruzz.. hele üzerine de biraz nar ekşisi gezdirdin mi oooo yeme de yanında yat..

malzemeler:
1 kase kuru börülce
2 yemek kaşığı zeytinyağ
1 büyük boy soğan
3 yemek kaşığı domates rendesi
1 çay kaşığı kimyon
tuz

          kuru börülceleri yemek yapmadan yaklaşık 2 saat önce ıslatıyorum.. genellikle bakliyatları düdüklü tencere de pişirmeyi tercih ediyorum.. soğanları yemeklik doğrayıp zeytinyağı ile düdüklü tencere içerisinde kavuruyorum ve domates rendesini de ekliyorum..hepsi birlikte kavrulunca ıslattığım börülceyi, kimyon ve tuzu ekleyip börülcelerin üzerini yaklaşık 2 parmak çıkıncaya kadar sıcak su ekliyorum.. düdüklü tencereyi kapatıyorum ve 2. basınç seviyesinde 10 dk pişiriyorum..



          servis ederken üzerine biraz nar ekşisi gezdirebilirsiniz börülceye çok yakışan bir aroma.. afiyet olsun..

NOT: bakliyat pişirirken biraz kimyon ekliyorum çünkü bakliyatın midede oluşturduğu gazı engelliyor, tavsiye ederim deneyin..

Hiç yorum yok: