8 Ocak 2013 Salı

çocuğunuz kereviz yemiyor mu? kolayı var..

    birçok anne gibi ben de sebze yemeklerine burun kıvıran bir çocuğa sahibiyim.. oğluşuma sebze yedirebilmek için türlü denemeler yapıyorum.. genellikle kerevizi zeytinyağı ve portakalla pişiriyorum ve oğluşuma yediremiyorum : ( 
    denemelerim esnasında oğluşumun damak tadına uyabilecek bir çorba denk getirdim, çok mutluyum..




malzemeler :
2 tane orta boy patates
3-4 tane havuç
1 tane büyük kereviz
2 tane orta boy soğan
2-3 diş sarımsak
2 yemek kaşığı domates salçası
1 çay bardağı pirinç



   


 ben bu çorbayı düdüklü tencerede yapmayı yeğliyorum hem daha pratik oluyor hemde sebzeler çok daha güzel pişiyor.. soğanları ve sarımsakları zeytinyağında biraz kavurup salçayı ekliyorum.. patatesleri, soğanları, havuçları küp küp doğruyorum ve tencereye ilave ediyorum. pirinç ve biraz da tuz koyduktan sonra sebzelerin üstünü biraz geçecek şekilde sıcak su koyuyorum.. düdüklü tencerenin 2. kademe basınç ayarın da 10 dk pişiriyorum. blenderdan geçirdiğimde bazen koyu kıvamlı olabiliyor bu durumlarda biraz sıcak su ekleyerek çorbayı seyreltiyorum. eğer kerevizin kokusunda baskınlık hissedersem de üzerine kuru nane serpiyorum.. afiyet olsun..

Hiç yorum yok: