23 Temmuz 2013 Salı

mutfaktan : yeşil mercimek yemeği

merhaba canlar..
 
lif bakımından son derece zengin olan bakliyatı tüketmek bağırsak hareketlerini
düzenliyor ve tokluk hissi sağlıyor..
özellikle ramazan ayı içerisinde öğün sayısı azaldığı için
insanın vücut düzeni bozulabiliyor bu aşama da bakliyatlar çok kıymetli..
 
ben de dün girdim mutfağa ailece çok sevdiğimiz bir yemek olan yeşil mercimek yemeği yaptım..
 
işte yemeğimiz..
 
2 adet kuru soğanı yemeklik doğradım ve zeytinyağında kavurdum..
 
 
3 adet yumru domatesi ufak ufak doğradım kavrulan soğanlara ekledim..
 
 
domateslerde iyice kavrulunca içerisine sıcak su koydum ve bir et bulyon attım..
ben mercimek yemeğine et bulyonu çok yakıştırıyorum..
 
 
benim önceden haşlanmış mercimeğim vardı buzluktan çıkarıp onu kullandım..
yaklaşık 1 buçuk su bardağı kadar..
 
 
mercimeği kaynayan suya ilave ettikten sonra sıra geldi kesme makarnaya..
miss gibi anneannemin elinden..
 
 
makarnamızda yaklaşık 1 buçuk su bardağı kadar..
 
 
tüm malzemeyi koyduktan sonra pişmeye bırakıyoruz..
fakat yemeğin suyunu sık sık kontrol edin makarna yemeği susuz bırakabiliyor..
eğer böyle bir durum olursa sıcak su ilave edebilirsiniz..
 
 
yemeğimiz piştikten sonra üzerine kuru nane serpiyoruz ve dinlenmesi için biraz bırakıyoruz..
 
 
 
hımmm..
birde yanına şöyle ev yapımı bir ayran..
 
herkese afiyet olsun..
 
 
 
                                                                                                                                         Sevgilerle; İdil..


 
 
 
 
 


 
 
 
 
 
 

Hiç yorum yok: