11 Temmuz 2013 Perşembe

mutfaktan : kış hazırlıkları başlasın \\ konserve çilek, çilek reçeli

♥ herkese merhaba ♥
 
yaz geldi mi malum biz bayanların başlar bir hengameyle kış hazırlıkları..
ben de artık '' idil sen de başla bir yerden'' dedim..
ve bir kasa çilekle işe başladım :)
 
öncelikle konserve çilek yaptım..
hem de hiiçç şeker kullanmadan..
işin en güzel tarafı da bu..
peki nerde mi kullanıyorum bu çilekleri??
pasta kremalarına karıştırıyorum,
pasta süslüyorum,
yoğurda karıştırıyorum,

işte halden gelen mis çileklerim..
 

kavanozlarımı güzelce kaynattım..


çileklerin yeşil kısımlarını ayıklıyoruz..

 
çileklerimizi çok da ufaltmadan doğruyoruz..

 
kaynattığımız kavanozları ağzı açık bir şekilde kurumaya bırakıyoruz..

 
doğradığımız çilekleri kavanozlara sıkıştırarak dolduruyoruz..

 
kaynattığımız kapakları ağızlarına sıkıca kapatıyoruz..

 
ve tencere içerisine dik olarak koyup yaklaşık 20dk kadar kaynatıyoruz..
böylece konserve edilmiş oluyorlar..
kaynayan kavanozları çıkarıp tepe aşağı koyuyoruz ve
iyice soğuyuncaya kadar bu şeklide bırakıyoruz..
soğuduktan sonra yine serince bir yerde muhafaza ediyoruz..

 
bunlarda kavanoza sığmayan çileklerimiz hemen şekere yatırdım..
reçel ölçüsüne hep bire bir derler ama ben daha az şeker koymayı tercih ediyorum..

 
çilekler sulanınca hemen kaynattım..
hemen tüketmek üzere azıcık reçelimiz oldu :))


 
hatta Doğu şimdiden yarıya indirdi bile..

 
umarım değerlendirebileceğiniz ve seveceğiniz tarifler olmuştur..
 
herkese afiyet olsun..
 
 
 

Hiç yorum yok: