3 Kasım 2013 Pazar

mutfaktan : kahvaltılık kurutulmuş domates

merhabalar..

malum sınav haftası tam gaz ilerlerken blogdan oldukça uzak kaldım..
arada açıp sizlerin blogların da neler var diye baksamda bir türlü post hazırlayamadım..

işte bugün pazar gezmemize çıkmadan szilere bu aralar bayılarak tükettiğimiz kahvaltılık 
tarifimizi vermek istiyorum..

malzemelerimiz :
kurutulmuş domates
kekik - biberiye
zeytinyağı - tuz


 domatesleri bir tencere alıp biraz yumuşamaları için sıcak su içerisinde bekletiyoruz..
hafif ısıda ocağa da alabilirsiniz isterseniz, bekleme süreniz kısalır..

daha sonra havlu peçete üzerine alıp fazla sularını süzdürüyoruz.. 

 ohh miss kokulu baharatlara bayılıyorum..

 kavanozun içerisine haşladığımız domatesleri ve baharatları sıra sıra yerleştiriyoruz..
ara ara tuz serpiyoruz..
hiçbir malzemede miktar vermedim çünkü bu tamamen kişinin damak tadına bağlı..

son olarak kavanozu ağzına kadar zeytinyağı ile dolduruyoruz.. 

işte kahvaltılığımız hazır..
soğuduktan sonra buzdolabında muhafaza ediyorum..
çıkardığımda tava içerisinde biraz ısıtıyorum..
böylece donan yağ eriyor ve baharatlar miss gibi kokularını bırakıyorlar..

dilerim beğenirsiniz..
afiyet olsun..

Sevgilerimle; İdil..

Hiç yorum yok: