22 Mayıs 2013 Çarşamba

konyalı kocama TOPALAK yaptım :))

internette gördüğüm bu tarifi eşimin çok beğeneceği tahmin ederek hemen yapmaya koyuldum..
çok fazla malzemesi yok ve pratik bir yemek..
zaten hangi yemeğe bulgur girse nohut girse benim eşim bayılır..
 
işte malzemelerimiz :
 
200 - 250 gr kadar kıyma
1 su bardağı ince bulgur
2 su bardağı haşlanmış nohut (ben tariften biraz fazla koydum)
2 yemek kaşığı salça
1 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı tereyağ
1 yumurta
tuz - karabiber - nane
4 su bardağı su
 
öncelikle yıkadığımız bulgur, kıyma, yumurta, tuz ve karabiberi yoğuruyoruz.. sulu köfte büyüklüğünde yuvarlıyoruz..
 

tencere içerisinde tereyağıyla birlikte unu güzelce kavuruyoruz ve salçayı ekliyoruz..
 

sıcak suyu da ekleyip yuvarladığımız köfteleri ve haşlanmış nohutu ilave ediyoruz..
 


 
köfteler pişince altını kapatıp üzerine nane serpiyoruz..
 
 
ve işte yemeğimiz hazır..
 


çok kolay ama çok lezzetli bir yemek..
kesinlikle denemenizi tavsiye ederim..
nasıl ama yenmeyecek gibi mi??
oğluşum da, eşim de, ben de bayıldık:))
 
herkese afiyet olsun..
 

Hiç yorum yok: