11 Temmuz 2014 Cuma

mutfaktan : sandalda mercimekli mantı

merhabalar canlarım..

İçinde bulunduğumuz mübarek Ramazan ayının herkese hayırlı olmasını diliyorum.. Bereketli sofralarda, keyifli iftarlar ve sahurlar yaşayalım..

Sanırım mutfağımızın ve kültürümüzün en güzel özelliklerinden biri de bu.. Her zaman ilerisi için hazırlıklı olmak ve elindekini paylaşmaktan çekinmemek..

Allah uzun ömürler versin babaanneciğimin elinden bu mantılar.. Bana göndermiş pişirmem için sağolsun.. Yazın yapılan kış hazırlıklarından..Normal mantı hamuru hazırlanıyor bu mantı için açılan hamur kare kare kesiliyor.. İçerisine haşlanmış yeşil mercimek ile birlikte kavrulmuş soğan, tuz ve karabiber konuluyor.. Kare hamurun iki ucu karşılıklı birleştirilerek sandal şekli verilir.. Canım babaannem bu mantıları hazırladıktan sonra fırınlıyor ve soğuduktan sonra buzlukta yada serin bir kilerde muhafaza ediyor..


Gelelim bu lezzetli mantının yapılışına: 
Kurutulup hazır olan bu mantıyı fırın tepsime dizip biraz ısıtıyorum..


Bu sırada küçük bir tencere içerisinde bir kaç kaşık domates salçası yada rendesini güzelce tereyağında kavurup üzerine sıcak su ekliyorum.. Burada kullandığım su miktarı mantı miktarına göre değişiyor.. Fırında ısıttığım mantıları çıkarıp hazırladığım salçalı suyu üzerine döküyorum ve kapattığım fırın içerisinde kendi sıcağında mantıların kabarması için bekliyorum..  


Mantı hazır olunca bir tabağa alıp yoğurt ile servis ediyorum..


Dilerim beğendiğiniz bir tarif olmuştur.. Belki de bu yaz hazırlıklarını yaparken babaannemin yanında olurum ve mantının hazırlanış aşamalarını da sizin için fotoğraflayabilirim..

Hayırlı Ramazanlar..



Sevgilerimle; İdil..


Hiç yorum yok: